Bredskär

Va trött jag känner mej, blev inte så mye bra sömn efter att ha legat i en mindre säng än vad vi är vana med..
med en onykter Markus.

Vi tog oss ut på Bredskär (en Ö utanför Skeåhamn) igår med Sara och Tobbe för att fira att Lena (Markus pappas fru) fyllde 50år...
Hann inte vara där så värst länge innan vi alla fick dricka i handen,...Skål!

image25
Sara som var förståndig och chaffis på kvällen fick inte liiika stark dryck :-P


image26                             image27
             Solbrillerna på!                                                                      50åringen!



Vi bjöds på mat och dryck under hela kvällen och trevligt sällskap såklart.

Satt utomhus rätt så länge och njöt, men när solen gått ner bakom trädtopparna så blev de kyligt och dax att gå in...Satt å surra inne i stugan och Lena försökte mata på oss mer alkohol...ojoj. Tror att 50åringen för dagen fick i sig mest av alla, men de e hon så värd =)
image28
Sara och Tobbe åkte hem till kisseungarna och vi andra satt uppe ett bra tag till...innan vi tog oss isäng.
Såklart måste man ju sova i samma säng även om den e typ bara 90cm bred (undra om den var de?!) ja ialfall så har jag vant mej med att sova i en större säng med mer utrymme, för de blev lite knöligt i den lilla sängen, men de gick tillslut att hitta en bra ställning att sova i och sov de gjorde vi....ända tills Veronica från jobbet ringde kl 5.45 och tyckte att jag skulle komma ut och jobba om 1 timme...Men men, de gick ju inte alls de, ingen var ju kapabel till att köra bil vid den tiden, så jag tackade gladeligen nej och sa att jag inte kunde ta mej dit (skönt att tacka nej med en riktig sanning i bagaget :-))...Somnade om.

Vaknade sedan upp vid 9 av en solig morron, åt frulle ute i solen (kan de bli bättre!?) och sedan åkte bikinin på för jag skulle minsann pressa. Gick ut på bryggan och la mej...men där gick de inte att ligga så länge för de blåste så kallt. så jag gick in på gräsmattan en stund och kämpade...men efter en stund gav jag upp, frös ju nästan för tusan! Så jag klädde på mej igen, och vad tror ni komme fram bland molnen då? JOhooo, solen!

Mitt på dagen åkte vi båt in te stan med Staffan & Lena och med deras vänner, vännerna hade även med sig sitt barnbarn. Mys =)
                                            
 Staffan                              Brittan & Fanny              Slussning
Tog oss uppströms, slussandet i Bergsbyn blev lite spännande (som du ser på bilden) men det gick bra...sen puttrade vi upp till stan, gick i land och åt midda på båten Sigrid. Kan inte påstå att jag blev så impad, iallfall inte av maten.
Sedan traskade vi hem och jag gick och vattnade blommerna hos grannarna och lånade hem norran (jaja, som om att de står nå vettigt i den...? = näe.)
Markus kom sig iväg med sina vänner på fest efter 21 & strax efter de ringde grannen på dörren, han kom in och kikade hur vi börjar ha de och lånade en vinöppnare.

Har nu smällt i mej godis så jag har lite ont i magen. Ska dricka lite vatten, se en stund på TV sen krypa till kojjs för jag ska upp tidigt imorron och jobba.
Hoppas nu bara Markus e snäll när han kommer hem och inte allför full, bökig och svammlig.

Kommentarer
Postat av: Shaver

Hade ni vart i övik så hade det blitt dubbelt wå bra. D¨hade nån fyllt 100 och dubbelt s åmycket sprit. MEN jag mår bra. Puss

2007-08-12 @ 02:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0