Julen

                                                                                


Nu är de roliga över för denna julen och som vanligt gick de alldelles för fort!
Men vi har ju hunnit med en hel del, träffat mycke folk , ätit god mat och fått många fina klappar.

Julaftons morgon började med en tallrik tomtegröt innan bror hämtade med och vi åkte te Bergsbykyrkan för att glädja mamma och pappa...träffade där på några kompisar och fick se några gamla förskolebarn jag har haft, de har redan vuxit upp så mycket, vilket får mej att inse hur gamla vi håller på att bli nu =)
Åkte vidare hem till mamma och pappa för fika och lungnet, såg såklart kalle och därefter blev de julematen (volevangen är inte numera så god som den brukar vara...tillverkarna har gjort nå tokigt fel med den...)
                                                                                    


Efter maten komme Markus som hade jobbat hela dagen och efter lite stress utdelande av klapparna så körde vi till ursviken för att fira vidare med hans mamma, mormor, 2 bröder Sara...= ännu mer god mat...
Där delades det ut ännu mer klappar och sedan spelade vi lite sällskapsspel..
Men eftersom både jag och Markus skulle upp tidigt och jobba på juldagen så blev det inte så sent...

Jobbade fm på tor, var riktigt trevligt faktiskt...tråkigt bara att säjja hejdå till en kvinna där som ska byta jobb efter nyår..Bara att hoppas på att nån lika trevlig kan fylla hennes skor (vilket kan vara svårt..)

Komme hem efter 12 och städade, vilade lite och sedan var de bara att dressa om för att åka upp te farfars för att träffa kusiner och släkt och äta ännu mera julmat =) (Men konstigt nog är jag ännu inte less julmaten!)
Åkte sedan till Sofia Sundqvist för pizza bak. Haha, tror aldrig jag har sett så mye olika fyllning på en och samma pizza =)


                                                                             
Träffade där på många trevliga människor som jag inte träffat på ett tag. kulkul!
Vid 2130 var vi tvungna jag, nett och lundgren att dra oss från festen för att åka in te stan = S8
Shit va folk de var där alltså! Många vänner som man inte träffat på evigheter, och även sånna man träffar lite oftare, så de var riktigt, riktigt kul.
Och hör och häpna: Nett och jag stod på fötterna hela kvällen ( jaja. förrutom mitt snesteg utanför damernas :-P)
Markus ringde sen och sa att han var påväg te max så vi beställde mat med han innan vi traskade dit 30 min senare...och då hade han nästan nyss fått maten, = de var lång kö.
Träffade där på min gamla chef från malmia tiden, haha...kul =)
Satt å tjattrade ett tag på max innan vi hade turen att tobbe kom å körde oss hem. Lyx =)

Idag har de varit lungt och skönt, har sovit typ halva dan...tänkte ta tag i livet imorron istället ;-)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hallå där...låter som att julen vart lyckad och att du hunnit med lite fest oxå, nice...

Här har det oxå varit bra, mycket god mat, MEN jag är läss på julmaten nu, 3 dar i rad med olika julbord, nu får det räcka...man är ju mätt hela tiden, eller så känns det bara så för att magen börjar bli stor nu...men det är inte för mycket mat, bäbisen växer och gror så det knakar, det sparkas hej vilt där inne oxå...man får inte sova ibland, en riktig vilding verkar det vara, precis som Wilma var i magen...hon var aldrig still, men ja hon är ju inte precis vild nu =) ska bli spännande att de vad det är för krabat där inne, bara tiden kunde gå ännu fortare =)

Nu ska jag mysa mig ner i sängen och sova.
Ha det gott.

Kramisar!

2007-12-26 @ 23:37:44
URL: http://hem.bredband.net/lillen04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0