Nattarbete

Har varit ute och jobbat min dubbelnatts tur  i helgen...
Alltså att jobba natt är egentligen inte så krävande, vi går några vändor under natten i huset och tittar till gamlingarna + att vi går på några få larm som kommer in under natten...
Men alltså soffan i personalrummet är en gudagåva, så skönt att bara slänga sej ner i den efter man varit ute och tittat till dom och bara fortsätta slöa framför tv:n
Att poängtera är dock att det är faktiskt viktigt vem man jobbar  natt med eftersom vi bara är 2 st då, jag lyckades dock inte få en fullträff de här 2 nätterna utan jobbade med en ny vikarie som är så jäkla tråkig, så nå kul kan jag ju inte påstå att de var, blir bättre de andra 2 nätterna jag har kvar att jobba i sommar när jag ska jobba med trevligare och roligare människor!
Blev tyvärr inte så mycke sömn för mej nån av nätterna och senare heller inte på dagarna eftersom jag inte har ro att sova bort dagarna....vilket kroppen känner och inte tycker om.
Men dock fick jag å pappa lite gjort med tapetseringen i vardagsrummet igår eftermiddag, så nu e halva vardagsrummet klart.
Resten av tapetseringen ska vi nog gå lös på själva, som tur var är det inte så mycket kvar, dock en mönsterpassning på det som är kvar, men de ska nog gå bra =)

Vad hände med solen idag, skulle de inte vara strålande väder idag!? shit vilken störtskur de kommer alldelles nyss...så jag vet inte Camilla om de där med eftermiddagsdopp i sjöbotten om d är nån hit just idag ;-)
Fast nu när det blev lite sämre väder igen så klagar jag inte eftersom jag håller på att tvätta kläder...ska väl se om jag ska paketera lite i nå flyttlådor oxå.
Jaja...bäst att sätta igång så jag fått nått gjort innan vi ska å äta hos Sara och Tobbe...
Jobba, jobba, jobba....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0