Huskur

Jaha, då ligger jag här igen med laptopen i sängen och med en kurrandes Leo bredvid mej.
Och eftersom Markus jobbar natt så lär Leo ligga vid min sida hela natten....Det är nämligen så att varje kväll när jag går och lägger mej innan Markus (vilket oftast e fallet) så kommer Leo uppstuttsandes och kurrandes och vill mysa, viljet han nästan aldrig annars gör av fri vilja =) (ja det är så, jag vet att ni som har träffat vår skygge Leo kanske har svårt att tro det) Men då är det dock alltid så att när Markus kommer och lägger sej då duger det inte längre att mysa med matte...så då hoppar Leo iväg på andra äventyr. Rätt så komiskt ändå att han har fått den ovanan... Men men...nu gäller det att mysa så mycke som jag bara kan och orkar med katterna eftersom snart ska de provflytta till bror...var egentligen meningen att de skulle flytta te helgen,...men jag vet inte rikigt om jag pallar det efter jag hade min marddröm med katterna inblandade inatt...jag tror att det hellre blir framåt nästa helg de får flytta...Huvvaligen, de känns verkligen jättejobbigt...frågan är bara om jag gör rätt?...är det så att de negativa väger upp det positiva med att ha katter?....svårt att känna så iallfall nu när Leo är i sitt ässe...

Iallfall har jag haft sista lektionen idag för veckan, avslutade med en heldag...blev lite tröttsamt på slutet även fast de var då vi hade vår bästa lärare...kanske tur det för annars hade det varit jobbigt att hålla upp ögonen...
Hon tipsade bla oss om en länk som föräldrar i Luleå kommun har fått ta del av, värt att läsa!
Länken är:
http://www.lulea.se/forinvanare/skolaochutbildning/arkivskolautbildning/attumgasmedbarn.5.44dd9d2d1120b30ca30800018882.html

Så nu blir det att försöka plugga hemma resten av veckan så gott det går för att försöka göra bort så mycket som möjligt.

Jajust de, höll nästan på att glömma bort vad jag hade skrivit som rubrik...Är närmligen så att jag har tampas med snuva nu i ca 4 månade...den riktigt vägrar att ge me sej, och det blir riktigt tätt. Så jag har ju levt på nässpray...vilket såklart inte e så bra eftersom man blir lätt beroende och de ska inte tas mer än 10dagar i stäck. Iallfall så ringde mamma igår och gav mej ett tips: koka upp vatten och salt. Låt de svalna och sedan drar du in vattnet i näsan.
Så jag provade det ikväll i rädsla av att de skulle vara riktigt vidrigt, men de var de faktskt inte, de kändes bara ung som att få in klorvatten i näsan som när man är på ett inomhusbad....Och vet ni än så länge så känns det faktiskt som om att de funkar. Så det var mitt huskurstips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0