Lådan

Emma!
Påtal om lådan så fick jag mej en ny låda idag av min lärare:..."rackarns i min låda"  jag undrar vem den rackarns är bara?


Förövrigt så är det lite irriterande när jag har gått och köpt mej ett månadskort till lule när jag skulle ha klarat med med 2 st 6 resorskort för samma pris.
Det som är irriterande är att de på bussarna har bytta busskortapparat som de int har fått att fungera än...och när den inte fungerar så är det bara att visa att man har ett busskort (alla korten ser numera lika danna ut!) och sedan traska in. fan heller...har man väl köpt ett månadskort så vill jag ju utnyttja det annars hade jag ju sparat pengar på att köpa 6resorskort... Men men, tur att vi numera får uttnyttja kortet på lokalbussarna inne i stan =)
Sen så har jag redan hunnit göra en god gärning och låna ut busskortet till en annan student när jag ändå inte skulle upp....och kommer även att låna ut de sen när jag har fått jullov till grannen våran som oxå studerar i lule...Så lite nytta har ju busskortet gjort ifs...

Förövrigt märkte jag i morrse när jag skulle sova på bussen hur viktigt det är att allt ska vara som man vill att det ska vara för att man ska kunna sova...
Imorrse så hade jag först och främst en tjej framför mej som satt med läslampan på (lite strålkastare känns det som när resten av bussen är nedsläkt)..men denna gången kunde jag leva med det eftersom hon släckte den bara efter ett tag. Sedan så är det vikigt vilken värme det är i bussen, det ska vara lagomt,...Imorrse var det inte det...utan de kokade värme från elementet (där jag gärna vill ha min ena fot , men inte kunde de för då hade den blitt stekt) och sedan sprutade de ut kallluft uppifrån,...blev ju lite konstigt....Sen så hade min nackkudde börjat att läka luft vilket inte blev så skönt. och sist, men inte minst så hade jag inget fotstöd, det var borta! men men.,,just innan pite somnade jag iallfall, men vaknade tyvärr med jämna mellanrum

Så tänk er vilka problem man kan ha när man ska sova i bussen om allt inte är som man vill ha det ;-P

Tack förrästen Kalle som har shoppat åt mej från Ikea och att jag tom till hemleverans, de uppskattas! =)

Näe...nu får de ta och bli morron snart...längtar efter min Markus, har ju int sett han sen igår eftermidda...(ojoj, stackars mej tänker ni då....) Men så är de iallfall :-)'

Klockan är mycket nu, snart 00.40 och nu är det nog dax att stänga ner detta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0