Lollans Låda

"Lollans låda" uppfanns i samband med med Emma och Håkan om jag inte minns fel. detta var väl när vi var kring17års ålder?...men jag kommer inte ihåg varför, Emma eller Håkan kanske gör det?
Hur de nu än kom upp så vart de så att jag och Emma gjorde varsin låda, min såg ut ung såhär:

image69

Syftet minns jag ju inte med den, men det blev iallfall en för mej en låda där jag samlade på positiva tankar, åsikter & komentarer tilk mej, har även nått speciellt brev där tror jag...allt detta från folk jag träffat i mitt liv. Detta skrev jag ner på små lappar och la i lådan.
Lådan för mej handlade om att när jag var lite deppad så kunde jag ta fram denna låda, läsa på lapparna...och kanske kunde bli lite gladare, minnas tillbaka på goda minnen....
Denna låda finns fortfarande kvar i mina ägor, men det var längesedan jag la i nån lapp i denna låda.
Jag fick en sån fin komentar från en av pedagogerna jag har jobbat med nu på min praktik, en sån fin komentar som jag kanske skulle ta och spara i min låda. Hon sa : Jag kommer verkligen att minnas dej.
Det kanske inte låter så spec för den som läser detta, men de gick rakt i mitt hjärta, hon är verkligen underbar denna person...De tar jag med mej till lådan...Ska bara se till att leta reda på den nån dag så jag kan fylla upp med mer lappar.

Kommentarer
Postat av: Shaver

Jag tror att det inte var så där djupa tankar bakom ert lådbygge. Jag har för mig att, nästan säker, på att det var för att Emma så ofta sa "Jävlar i min låda". Sen ville jag se lådan där dom var. Det är min version av det hela.

2007-11-19 @ 16:56:56
Postat av: Lollo

Jamenvisst så var det ju! Och de var väl inte meningen att de skulle vara så djupa tankar ang lådan, de blev nog bara så med tiden....

2007-11-19 @ 18:42:12
URL: http://lollanslivs.blogg.se
Postat av: Em

Hahaha, det hade jag helt glomt bort, och inte kom jag ihag varfor det borjade heller! Men jag tror att jag har kvar en javel jag stoppade i min lada an nanstans i nan flyttlada hemma hos mamma! Iiiihh, ditt inlagg gjorde min dag Lovisa, vad det ar roligt att minnas konstiga saker man gjort! =)

2007-11-26 @ 23:10:50
URL: http://svengelska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0