Dopdag

                                 image60


Efter en mysigt, lung och skönt morron hemma styrde vi kosan till Ursviken för att ta del av min vän Idas flickas dop.
Hon fick namnet: Rebecca Emma Grönlund och hon skötte sej briljant även fast hon fick vatten över huvudet.

Satt och tänkte på det i kyrkobänken att det kändes som så lustigt att sitta i kyrkan och höra prästen prata om gud hit och gud dit, bekänna vår kristna tro och som jag tror jag minns att han sa när han skulle döpa Rebecca, att hon skulle "döpas i nådens vatten" Va e de för trams? Nja, känndes rätt så olustigt att lyssna på sånt när jag inte tror på det.
Fast grejjen e ju det att när jag å Markus får barn kommer vi nog oxå att döpa i kyrkan, eftersom det är ju så man gör.
Fast ifs kan man döpa nån annastanns i kyrkan utan att de ska vara kristeligt å så? Det kan man va?

Jaja...nog om detta, hade riktigt trevligt annars iallfall, träffade nygifta Linnea och Kenneth på dopet och vi hade de riktigt trevligt under fikat. Alltid lika kul att prata med oxå en blivande pedagog...men lyckost hon så är hon klar redan just efter jul....ojojoj, jag har inte ens börjat se nått ljus i nån påstådd tunnel...

Annars så har jag tillbringat kvällen framför datorn och sett en massa Grey`s Anatomy avsnitt...sitter här kl 00.13 och tänker minst se 1 till innan jag lägger mej.

"Imorron börjar första dagen för resten av mitt liv"
Yes, nu har jag äntligen bestämt mej och tagit mej i kragen, ska börja om med GI och köra igång med rivstarten imorron. Wish me good luck....förra gången gick jag ner nästan 10Kg, kan ju  hoppas på att denna gång ska de gå lika bra, Men att jag denna gång inte går upp allt igen, klantaschel som man är...

Jaja....Grey`s var de....åhh..nu kommer Mogge oxå,...vilket innebär kattmys...

Kommentarer
Postat av: Shaver

Känns olustigt? Men det är ju dumt att chansa, tänk om sankte pär lackar ur som fan på ungen när den står vid porten. Per: jag ser i mina papper att du inte är döpt i kyrkarn! Ungen: Nej, men asså, det är ju inte mitt fel. Per: Spelar ingen roll, det blir hellvetet för dig. Bye!
Känns som jag inte chansar, man vet aldrig reglerna riktigt. =)

2007-10-14 @ 00:24:21
Postat av: Lollo

Hehehe....ja hur ska jag kontra med det där?
Sankte pär...sjunger inte lasse om han i nån sång? =)

2007-10-14 @ 00:31:48
URL: http://lollanslivs.blogg.se
Postat av: J

Man kan ju ha typ namngivningsceremoni. Haha och jag tror knappast det är risk för att Sankte Per skulle lacka ur, om bebis ändå vill döpa sej går de ju göra t ex innan konfirmationen. Men hur är det där, får man gifta sej i kyrkan om man inte är döpt? Vet iallafall att minst en måste vara medlem i svenska kyrkan. Men...när blir man de?

2007-10-14 @ 10:49:20
URL: http://mittimellan.blogg.se
Postat av: Lollo

Ja, bara nån slags namngivningscermoni skulle ju vara nått, menar man behöver väl inte blanda in gud å sånt bara för att barnet offeciellt ska få sitt namn...Medlem i kyrkan, är det inte det man blir när man döps då? Jag har gått ur svenska kyrkan, men de löser sig ju med vigsel iallfall, man kan ju ha ett ute bröllop, eller om man gullar med nån präst. FÖr de e väl de som e grejjen, att man inte får viga sej inne i kyrkan? eller? hehe...svårt de dära..

2007-10-14 @ 19:10:20
URL: http://lollanslivs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0