Tha weekend och lite till...

Äntligen så tror jag minnsann att jag har återhämtat mej efter helgens bravader...de var en tuff helg alltså. Men kul, grymt kul! =)

Började i fredagen med att hetsgöra ärenden på stan,hittade mycket fint, bla. en höst/vår jacka. Min tripp på stan som skulle gå så fort drog såklart ut på tiden eftersom jag träffade Camilla..så jag var inte hemma förrän efter 13 nångång  kanske. Och strax efter jag kommit hem så dök Ann och Håkan upp i dörren och skulle tvär kika in innan de skulle vidare till ursviken...så då äntligen efter det satte jag mej för att skriva klart en examinationsuppgift.
Men jag hann inte långt med den förrän jag kom på att jag var tvungen att börja med maten eftersom vi hade bjudit Sara och Tobbe på middag och jag skulle prova på att laga en libanesisk huvudrätt från Buffe`tidningen och visste att de skulle ta lite tid.(mhm, tog typ 3 timmar att göra allt)
Så de blev 3 rätters som såg ut såhär:
 Förrätt som innehöll: lax och squashplättar.
Huvudrätt: Tabbouleh med aubergineröra
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=593370
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=593434
Efterrätt: Hemmagjord chokladmousse

Tyvärr var huvudrätten en flopp och jag tror ingen utav oss riktigt gillade den..
därimot var förätten och efterrätten desto goare.
Nått som även var en flopp i fredags var att Sam inte åkte. Nog att de var bra att Gathania åkte för henne gillade jag inte heller...Men SAM, herregu`hur kan han få vara kvar!?


Lördag...då vaknade jag så sent som kring 9.30.. hade ju tänkt vakna tidigt för att skriva klart uppgiften och skicka in den och hinna vara nere på stan vid 11 för att träffa Ann & Johanna.
Så de blev lite senare än vad jag hade tänkt och komme mej inte ner på stan förrän typ 12 seg som man är...
Ja i varje fall drev vi runt där ett tag innan de var dax att fara upp å se AIK-MODO.
Mhm, hör och häpna,...jag var på hockey! Följde med bror som har fribiljetter och eftersom mitt fest sällskap ändå skulle dit så kunde väl jag lika gärna hänga med...Hockeyn var säkert bra och arenan blir nog fin när den e klar.
Haha!...när jag å bror skulle ner å möta de andra passerade vi huvudingången och ut kommer ett modofan, går ca 10m från ingången, drar fram dasken och slår en drill, mitt bland alla folk. Snacka om att man blir förvånad...Eller ifs, övikare som övikare....dom gör ju oftast crazysaker så ;-)


image61
                                   Min favvoAnn =)


Drog ner på Scandic där Ann,Håkan,Johan & Johanna bodde i helgen och även Anns bror Thomas hängde nu på oss... tog oss nån drink innan vi gick ner och åt ur buffen de hade där, riktigt gott faktiskt!
Tog sen taxi upp till oss och började festa loss (ja ifs, Håkan å Johan hade väl börjat redan på förmiddan)
Singstar komme igång rätt så fort och Maria och Victor komme oxå, kul! =)
Vet inte hur de riktigt gick till men tiden gick som vanligt tokfort och helt plötsligt var klockan mycket och de var dax att bege sej ner till S8...Såklart gick vi till baren jag å Maria de första vi gjorde..å ja...efter de minns jag inte så mye alls....eller jo, minns att jag träffade grannen Linnea`just innan jag skulle hem, men annars e de som svartanatten..huvvahuvva.
Men, hade iallfall hov att gå å ta rätt på en taxi eftersom Markus redan hade hunnit sej hem....förra gången gick jag hem själv och var skitskajj...visseligen med nån i telefonen hela tiden, men ändå att gå med nån man känner känns ju alltid mycke bättre.

image62

                                                                             Partymood

Söndag..ja, kära söndag....på morronen blev jag väckt av att de ringde från Tor och ville ha ut mej att jobba snarast...men jag tackade vänligen nej och berättade för gulleCarina att jag hade vistas på krogen bara för några timmar sen,....då tyckte inte hon heller att jag skulle jobba =)
Sov vidare och sov vidare ett bra tag innan jag var tvungen att piggna till för vi skulle åka och gratta markus farmor...
Å ja, som ni kanske förstår så var resten av söndagen rätt så lugn :-)

Har även beställt en ny dator eftersom min kraschat, kommer imorrn...äntligen!
Nu slipper jag hålla på å låna Markus data hela tiden...

Är även ute på VFU (= praktik) nu i 4 veckor, är på en förskola i Kåge.
Trivs hur bra som helst....ska nu bara se till att få nån uppgift gjord när oxå =)

Kommentarer
Postat av: Victor

Tack för en trevlig kväll =)

2007-10-25 @ 22:24:19
Postat av: Sara

Förrätten och efterrätten var suveränt goda! Huvudrätten var nog mer flopp hos killarna tror jag, jag tyckte det gick att äta i alla fall... :-)

//Sara

2007-10-27 @ 15:13:02
URL: http://www.sheweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0