Bääääär



Var och plockade bär med Frodo här om dagen, eller jag plockade och han åt direkt, utan att plocka.
Jäklar vilken bär hund det är alltså, e riktigt kul att se han strosa runt med nosen i blåbärsriset =)

Fick med mej lite blåbär från skogen och sen plockade jag lite jordgubbar från ma-pas land på gården.
Mums så gott det är med färska bär i filet!

Jag ska ut med mamma nästa vecka för att plocka mer bär.
Hade tänkt att frysa in så vi slipper köpaså dyra bär på affären sen.
Det blir mer blåbär och även lingon och hallon...kanske även lite hjorton
Lingonen tänker jag plocka, sen får mamma göra sylt ( vi är ju ändå i byn och snor syltburkar, minst 1 gång i månaden, så jag tänkte att jag kanske ska bidra med lite plockande i år och inte bara ätande :-))

Miriam var även sugen på att plocka lite bär, så de blir kanske många vänder ut i skogen för att leta och plocka bääären!

Kommentarer
Postat av: J

Fan vilken lyx. Njaa så roligt jobb har jag inte, snarare en tråkig fritid.

2008-08-07 @ 22:09:20
URL: http://mittimellan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Passa er för otäckingar i skogen. Sist jag plockade bär fick jag en MEGASTOR spingel på mig.

2008-08-07 @ 22:13:39
URL: http://rockansmama.blogg.se/
Postat av: Nisan

Ja de tycker jag att du ska göra så att du får veta hur de ligger till med den saken. Nej de känns lite jobbigt att jobba i helgen eftersom jag jobbade förra och ska jobba delar av nästa också. Förresten jag ser att du har plockat en massa bär,nu blir jag sugen på att bege mig ut i skogen och plocka blåbär med. Är dom stora eller?

2008-08-08 @ 00:29:05
URL: http://surdenisesurblogg.blogg.se/
Postat av: Joe Shaver

Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det!

2008-08-09 @ 05:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0