Bär, bär och mera bär

Igår vart det stora bärplockar dagen!
Cyklade hem till bergsbyn och gick ut med Frodo,
sen drog jag och vovven ut i blåbärsskogen för jakt på de blå bären,
Vi hittade massor! Så mycket att vi var tvungna att återvända hem för att hämta  en större hink =)
Sen blev det rensning...(det är inte lika kul som att plocka)

På eftermiddan kom mamma hem och vi åt midda tesammans,
sen så tog vi på oss stövlarna och åkte iväg för att leta hallon.
På första stället så hittade vi inget, så vi åkte vidare....gick in i skogen och letade...och letade...
höll nästan på att ge upp, tills! Där, där hittade vi en massa!
Det var välla lite olika kvalla på bären (tror jag kastade typ 1/5) men kul var det och vi hade tur med vädret...
När jag hade som mest fullt i hinken så skulle jag försöka ta mej över nå lite högre ris....
gissa vad som hände? Jeppjepp, jag tappade balansen och föll!!!!
Jag gjorde allt i min makt för att rädda bären, jag tog inte ens emot mitt fall med händerna, haha allt för att rädda så mycket bär som möjligt! :-)
Dock så åkte lite på marken och jag ristade in ett fint sår på benet...:


Plockade ända in på kvällskvisten, eftersom när vi väl hade bestämt oss
för att gå tillbaka till bilen så hittade vi ännu mer..

Oj, måste ringa och berätta för farfar, nu kommer att att bli stolt över mej.
Vet inte hur många år han har tjatat på mej för  att komma tillbaka till skogen med att för att plocka bär
(eftersom när jag var yngre så var jag alltid med och plockade, är praktiskt taget uppvuxen i bärskogen :-P)

Så nu efter många rensningstimmar så har alla bär åkt i lådor o kylen och frysen. Nice! =)
Det enda som fattas nu är lingonen, men de e nån vecka bort...
och de bären kommer att bli sylt innan jag tar hem dom hit.



Kommentarer
Postat av: J

Haha det är lite pensionärsvarning på att vara så förtjust i att plocka bär =P Fast lite avis är jag på att du får smaska på färska bär ;-)

2008-08-13 @ 12:12:30
URL: http://mittimellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0