Onsdag

Onsdag redan!? Jeppjepp, nu är de bara ett fåtal dagar kvar innan skolan drar igång och de låter lärarna oss veta!
Just nu mailbombar det oss om information som ligger ute på fronter.

Jag kollade även in min studiemeritförteckning, ja nivet där det står vilka kurser man gått, betyg, poäng och sånt.
Det visade sej att jag hade 7.5hp för mycket!?
Efter en närmare titt på dokumentet så ser jag att de har fört in poäng från en fortsättningskurs från i våras. (vilket jag inte gick för jag gick en annan valbar kurs)
Så mitt dilemma var då, ska jag meddela detta till skolan? Eller ska jag lossas som ingenting och bara "få" 7.5 hp?
Vad tror ni jag gjorde? Mhm, såklart meddelade jag skolan detta som rättade till det....
Förmodligen hade det bara blitt en massa tjaffs sen  om det kommit fram att jag hade fått poäng för de jag inte gjort.

Alltid bäst att vara ärlig, eller?

Idag har det varit en bra dag, tog de lungt på morronen och for sedan upp med Nea på solbacken och skuttade runt där bland affärerna. Komme sen hem med lite krimskrams och massa mat.
Blev sen en snabb lunch innan jag drog iväg på min numra vanliga 1-timmes promenad.

Fixade sen iordning middan, de blev kycklingpaj.
Upptäckte sedan en blåbärsfläck på bänkskivan i köket.
DÅ kom Markus igång, slipa, slipa, slipa bänkskivor.
Det blev damm, igen.
Har nu tagit bort det värsta, eftersom imorron ska de dammas ännumer.

Oj vad jag älskar renovering och DAMM!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Vad läser du till? Mitt tips, meddela till skolan att det är fel, då får du karmapoäng och ju mer karmapoäng desto mer får du tillbaka en vacker dag. Hur karmapoängsystemen fungerar tänkte jag lägga ut på bloggen en vacker dag för övrigt. :)

2008-08-27 @ 21:02:15
URL: http://zilledillen.blogg.se/
Postat av: J

Näe ja tänkte inte det men de verkar inte bättre än att ja åker på en förkylning. De brukar dock vara värst de första två dagarna så de ska nog gå bra. Jag blev också helt chockad när sandra skrev till mej på msn å fråga om ja skulle se Project runway, jag var nämligen helt säker på att det var tisdag idag...=/ Så går de när man har semester...

2008-08-27 @ 21:40:17
URL: http://mittimellan.blogg.se/
Postat av: Joe Shaver

Jag skulle nog bara hållit tyst om det. Låtsats som man inget vet bara. Kan ju vara gott att finna de där poängen nån gång. Men det är ju jag det.

2008-08-27 @ 22:15:03
Postat av: J

Hehe joo visst är de synd om mej som måste ha semester? =)

2008-08-27 @ 22:23:15
URL: http://mittimellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0