Melodifestivalen, delfinal 3

Sitter hemma själv och snorar med lock i öronen, mitt lördagsnöjde är Melodifestivalen.
Går igenom låt för låt. Betygsätter från 1-5 stjärnor.




BWO -  Lay you love on me  Jag har aldrig gillat BWO, å va fasen..jag satt låten igenom och väntade på att tjejjen som låg sexigt på nån soffa att hon skulle sjunga och när hon väl sjunger så stönar hon bara ut nått som jag inte kan höra vad hon sjunger.  Betyg *



Mickey Huskic - Izdajice Får man sjunga i svenska melodifestivalen på ett annat språk än Svenska eller Engelska? Jo...tydligen så får man det...Betyg *



Frida feat. Headline - Upp och hoppa Denna låt var gungvänlig...tycker om skånskan. Denna kommer jag nog pinsamt nog att spela i sommar. Nästa sommarplåga? Tycker även att "Headline" var lite smålik bubben = Patric i övik...(Men de e nog bara håret som är likt eller`??) Betyg ***



Therese Andersson - When you need me  Till denna opera undrade jag nästan vars hennes rockbans som ska kompa henne håller hus? De blir som ingen ortentlig fart i låten när hon står där själv med flaggorna som viner.  Betyg *



Patrik Isaksson - Under mitt tunna skinn Patrik fick redan min röst när de tävlade emot Kristian Luuk när de sjöng "hos dej är jag underbar" som tvärast. Ingen speciell låt sådär egentligen, men den tilltalade mej ikväll även fast det inte var nån spec scenshow...
Betyg ***


Caracola - Smiling in love Jäsiken vilka korta klänningar!! Nog för att den gröna tyckte jag om, fin färg. Men hallå, refrängen?? "yehbadobadoa?
Betyg: **


Ainbusk - Jag saknar dig ibland Dom här rosa klänningarna tyckte jag bättre om än dom i förra bidraget! =) Men låtern var inge vidare.
Betyg **



Eskobar - Hallelujah new world Sjunger han falskt? NÄe, detta var inge bra.
Betyg *

I och med detta är nu Patrik Isaksson och Frida mina 2 favoriter. Hejjahejja!


UPPDATERAT 21.00
Mina favoriter från ikväll gick vidare till steg 2

UPPDATERAT 21.27 BWO och Frida gick vidare.  Jag fick nästan som jag ville. Grattis Frida och lycka till i globen!

//Resenserat från noriga Lollo

Kommentarer
Postat av: J

Jag gillar inte heller BWO men tyckte faktsikt att dom var bäst, gillade Frida också men inte sånt sammanhang. Förresten, hörde att det var SVT som ville att den där Mickey skulle sjunga på bosniska istället för engelska som det var tänkt från början...hmmm

2008-02-24 @ 12:32:56
URL: http://mittimellan.blogg.se
Postat av: Anna Ejrevi

Ganska tamt startfällt tycker jag, den ända som var värd en biljett till globen vara typ Bjrön Gustavssons kärlekssång. =)

2008-02-24 @ 13:43:33
Postat av: Lollo

Haha...håller med dej Anna, inge vidare artister denna gång...men såg att nästa lördag var de mer större artister som ska vara med. Konstigt kanske att de int "" delat upp dem bättre""
Björn e alltid kung,...å som tur e hänger han ju på till globen oxå ;-)

2008-02-24 @ 13:50:13
URL: http://lollanslivs.blogg.se
Postat av: J

Det gick idag i repris, men kolla om det finns på utube. =)

2008-02-24 @ 20:20:32
URL: http://mittimellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0