Helgen!

De har varit fullt upp i helgen må jag lova. De e nice, det är skönt med sådana helger, ibland =)

Fredagkvällen´spenderades med ett tjejgäng bestående av Nett, Camilla och Miriam.
Vi åt på kräftor/räkor å drack vin. Det blev en riktigt soft och skön kväll med många skratt när vi tittade på youtube och  Björn Gustavsson, han e ju bara för skön =)
Camilla avtackade sej vid 23 för att hon skulle jobba morgonen efter men vi andra spann vidare och hann tom med att ta fram lite cider innan vi kl 00.30 äntligen fick tummen ur och tog oss ut.
Segtempot som vi hade gjorde att vi inte hade brått...hehe =)
Slöt upp med Lundgren utanför Olles och väl därinne blev det träff med många kända ansikten från förr.
Jag, Nett och Lundgren blev dock lite less så vi gick och tänkte sätta oss på Calles....men Calles var stängt och även S8.
Jaja tänkte vi, bara att gå å sätta sej på frasses då för lite värme och mat.
Väl därinne träffade vi på Lena och grabbarna från bergsbyn, satt å snackade skit och innan jag åkte  hem for jag förbi Lena och hon visade hennes och hennes sambos lägenhet, jättefin med underbar planlösning må jag säjja!

Här kommer kommer lite bilder från fredagen:

      

 

När vi var ute och strosade på stan så tyckte nett att de blev lite kallt.
Så hon började enkelt med att låna lundgrens mössa ....



Men sedan blev det tydeligen ännu kallare så hon tråcklade på sej ett par leggings...
   

Haha..observera reflexten i mössan, om ni missat den :-)






Lördagen

Dagen började med en broarna promenad med Miriam och letande efter fotbollsbiljetter som vi tänkte förköpa.
(hade dock turen att träffa på min arbetskompis Yvonne när vi gick broarna som berättade att hon hade en biljett över som jag fick ta för hon skull ändå inte gå, nice! *katjiiing!*)
Fixade iallfall biljetter på norrvalla innan matchstart, käkade middag och hann även med en powenap i 2 min :-P

Träffade sedan upp Nett, Nettsbror och Karin och hennes sambo Johan (Karin är en barndomsvän från bergsbytiden som flyttade till strängnäs efter nian...)
Hade trevligt på matchen även om den slutade med en svensk förlust (0-1)
   

Sedan gick vi förbi oss för att visa lägenheten innan vi drog oss ner på Calles för att glas vin...
Satt å snackade skit, tiden gick alldelles för fort och redan innan 22 så avtackade sej paret.
Men grymt kul att träffa Karin igen och att äntligen få träffa Johan.
Kankse blir en tripp till strängnäs när Karin ska ha 25års fest =)
Jag och Nett pimplade iallfall vidare på calles med vin och drinkar.
Fick bartendern att göra en glassdrink som var helt ok =)

 

Sedan drog vi vidare till S8



Där pimplades det lite mer alkohol, men jag må ju säjja att jag aldrig varit så nykter på stationen någon gång.
Det var en ny känsla, rätt så nice ändå! Men de kanske även beror på sällskapen jag var i, att de inte heller var på lyset =)
Träffade mycke goa folk, såsom detta grannpar:



innan vi drog vidare till en lång väntan på maxmat  och Markus och Kims låååånga disskusion omhur gacamolen ska vara och smaka...sen rullade vi hem för ännu en sen hemgång.

Sov länge och nu vankas en promenad med Miriam.
Ha en skön söndag alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0