Hysteri?!

                                            


Jag bara funderar vad de e för slags bröllopshysteri som är  här omkring oss nu?
Även snarare hysteri om att bevisa (!?) att vissa människor hör ihop genom att flytta ihop fort, förlova sej fort
och sedan gifta sig så fort? och även hysterin med att skaffa barn snabbt...

Varför ska de vara så bråttom? Varför bara inte börja med att känna
in sej på förhållandet innan man går vidare till nästa steg?
Förhoppningsvis så har man ju hela livet på sej...
Menar, gör man allt på en gång så finns det ju som inget kvar att gå å längta till?

Har varit med om folk som har haft alldelles för brått och oftast har det slutat i att de paren brytit upp så jag funderar bara lite utifrån den aspekten, såsom jag har sett att de oftast har blivit för vissa.

Självklart vill jag oxå göra allt de där. GIfta mej, skaffa barn, hus å sånt
Men allt har väl sin tid.
Skulle jag och Markus välja att förlova oss snart så kommer vi ändå inte att gifta oss inom ett år.
Men utifrån det säger jag inte att jag inte vill förlova mej snart, för de skulle jag faktiskt vela.
MEN om vi inte skulle göra det så skulle de ändå kvitta, menar, vi e ju lika mycket ett par ändå och älskar varandra lika mycket ändå.
Och visst jag vill gärna ha barn snarast, (de vet väl ni alla vid de här laget :-P) Men jag tänkte gå ut skolan först och sen får vi se vad som händer..

Men sen så känner ju människor såklart olika om hur de vill göra i livet och jag försöker att inte dömma nån,
men som de flesta andra så har jag ju förutfattade meningar och tankar :-P

Men, Vad tycker ni om detta??

Kommentarer
Postat av: Anna E

Jag håller helt me dej... varför så bråttom? jag och ante är förlovade, men ingen bråtska me giftemål, barn och hus. Som sagt, jag/vi studerar vi har först och främst inte råd, sen kommer allt de där när tiden är inne tror jag. Jag tror även att många förhastar sig.. eller? jag vill oxå jätte gärna ha barn, helst nu... men ekonomin och lilla tvåan tillåter de inte. haha. sen skulle de va kul att jobba lite innan allt detta sker. men du och jag kanske är onormala. haha!

2008-06-18 @ 01:53:52
Postat av: J

Blotta tanken på ringar, barn och samma adress skrämmer livet ur mej. Jag har nog ett par år kvar innan jag börja tänka på sånt...

2008-06-18 @ 11:31:28
URL: http://mittimellan.blogg.se/
Postat av: Em

Haha, jag som som bast haller pa att planera mitt brollop jag! ett ar kvar imorgon!

2008-06-19 @ 19:47:06
URL: http://svengelska.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0