en gammal historia..

Jag vet inte om ni läst Emmas kommentar från inlägget: "I lilla Skellefteå händer ju inget...-eller hur!?"?
Iallfall så skriver hon och påminner mej om den kvällen jag stupade med cykeln utanför gamla bion, på tal om citygångtunneln.

Det måste vara nån speciell otur jag har när jag ska från lägenheten där Helena bodde, för Emma lånade den lägenheten ett tag och det var efter jag hade varit hemma hos henne, påväg hem till Bergsbyn som det hände...

Jag tog min cykeln från Emma, stoppade i mina hörlurar i öronen (från min dåvarande klumpiga bandspelade, (eftersom det fanns typ inte mp3 då, eller?) satte mej på cykeln och trampade iväg...tänkte först att jag skulle följa Skeåhamns leden rakt fram från lassa...men jag bestämde mej för att det är ju trevligare att cykla genom stan.
Så jag ledde ner cykeln i gångtunneln och sedan trampade jag på med full fart, in i gångtunneln (eftersom där ville jag inte vara eftersom jag hade blitt skrämd där en gång (se omnämt blogginlägg))...korsade övergångsstället och i den sekunden funderade jag på om jag skulle cykla över busstorget eller om jag skulle ta vägen förbi gamla Willys. MEN i sista sekunden valde jag att köra över gamla bioparkeringen...när jag i full fart närmade mig bion (där det utanför står en kö med folk som väntar på att gå in) så dyker det upp små gropar i asfalten, jag tappar kontrollen på cykeln, trasslar in mej i hörlurarsladden och Flyyyyyyyger över styret. WIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!. Nästan rakt in i kön. Aj. Pinsamt. Var det nån som såg det? Ja!, självklart var de det!

- "Hur gick det" frågar folk som stod i kön och kom och hjälpte mej och cykeln upp..
- Jooodååå...bra tror jag , svarar jag..sådär lite småskakis i benen..och de svider i händerna efter jag har skrapat i asfalten...

Sedan hoppar jag på cykeln i all hast, med ett krokigt styre och rullar fort som fan därifrån...
När jag kommit en bit, typ till bibblo så börjar jag känna att det dunkar i hakan.
Jo! Tro på fan att jag slog i den oxå utan att tänka på det!

Cyklar hem till Bergsbyn där mamma plåstrar om mej...


Kommentarer
Postat av: Shaver

Haha, sopa! Det är inte så att du har det film nånstans? Det låter som nåt man vill se.

2008-03-15 @ 08:31:42
Postat av: Lollo

Haha! Näe, de finns inte på film nånstanns,vad jag vet...tur är välla det :-P

2008-03-15 @ 18:12:32
URL: http://lollanslivs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0