Onsdag

Dagen blev inte helt jättebra måste jag säjja..
Skulle fålla upp gardiner i byn på mammas symaskin och eftersom jag inte gör de så ofta, så tar det lite längre tid med mätning, klippning,fållning å sånt innan jag blev klar. MEN jag blev klar tillslut iallfall, här är resultatet:

 


Frodo följde mej även ut i skogen när jag skull plocka ihop granris, men när vi var påväg tillbaka till huset så sticker hundjävlen och är bara totalt spårlös försvunnen! Jag ropar, letar och blir mer och mer förbannad eftersom de bara vad jag som var hemma och jag hade ju annat för mej under dagen och hade inte lust att sitta och vänta på att hunden ev skulle kunna traska hem inom snar framtid.. .
Ringer pappa på jobbet som tipsar mej om löptikar i närheten. Tar då bilen och åker iväg en sväng, men ingen jäkla hund ser jag...Letade runt säkert i en timme innan jag och pappa kommer överrens om att lämna framme kopplet och nått han kunde ligga på,  garagedörren lämnades öppen ifall nån hittar han och kan släppa in byrackan sen åkte jag hem.
Efter typ 1 timme ringer pappa och säger att en granne med löptik hade varit ute på promenad när de fått sällskap av en hormonstint Frodo och som tur var visste hundägaren vem Frodo tillhörde så han kom tillbaka med honom efter att de gått en liten promenad de två hundarna och hundägaren. Ibland är de tur att det finns snälla grannar :-)

Har iallfall pysslat lite iafton.
De blev granris på ballen (sätter dit ljusslingan sen) och 2 kransar

   


Hur tycker ni det blev?

Kommentarer
Postat av: anna

vad pysslig du är. Gillar gardinerna. jag har haft panel längder LÄÄÄÄNGE nu, och är sugen på gardiner med lite mer tyg. me like!

2008-11-12 @ 21:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0