Studiebesök på Brandis

Idag har jag gjort min sista dag på VFUn och som sagt känns det både och eftersom jag har trivts så bra!
Men men, all good things must come to an end...Överraskade personalen med den nyaste Lpfö98, eftersom de hade ett rätt så gamalt exemplar, bra tänkt av mej tyckte jag :-P

Vi tog ju iallfall med oss 8 st barn och drog iväg med bussen till Brandstationen.
Hehe, de var helt underbart att se barnen och glädjen och förväntan i deras ögon.
En del hade inte ens åkt buss och bara de vart ju en upplevelse,( jag lovar att de andra passagerarna som satti bussen visste exakt vart vi skulle efter bara 5 sekunder som barnen suttit i bussen :-))

 

När vi väl var där fick barnen en liten fruktstund innan brandmannen min kom och mötte upp oss,
barnen fick först titta på lite bilder och lära sej att det är 112 som gäller.
Sen kom det roligaste, vagnhallen!
Barnen rusade praktiskt taget in bland bilarna och de tog ett tag att samla alla igen när Markus skulle visa vad som fanns i bilarna å så...

     

Sedan fick barnen åka med Markus en sväng i brandbilen, med sirenerna på.
Gissa om barnen kom igång då!? :-)

 

Det blev iallfall en toppen avslutning på praktiken där jag gick iväg med högsta betyget ;-)

Nu ska vi åka iväg till A-torp för att hälsa på Maria, magen, Jocke och Kian,
de ska bli mysigt :-)

Ha en bra kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: J

Det blev en tårta till lillebror som fyller år i veckan =)

2008-11-08 @ 12:49:59
URL: http://mittimellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0