Denna lagsport alltså..

Denna eviga hockey...den är hela tiden,
är det inte elitserien så är det NHL, är det inte JVM så är det AIK,
eller då Markus egna lag som tränar/matchar.
Om jag minns rätt så sa Markus att:
-"Nejnej gumman, den är inte jämt bara mellan oktober-maj"
Allvarligt..det är ju jämt!


Inatt var han uppe mitt i natten, som massa andra för att se JVM finalen,
vilket dom ändå förlorade.
Gissa vems nattsömn det störde mest när hans väckare ringde 01.30
och sen när han kröp isäng vid 4 igen...och sen när hans väckare ringde 7,
för då skulle han till jobbet.
Det kallar jag kärlek till Markus, att jag kan stå ut med sånt ;-p
Jag har fått lära mej att det är så att vara sambo med en som älskar hockey.
Jaja, jag vet...I-Lollo problem.

Jag vet inte om det är spec  Skellefteå
som är en hockeytokig stad, för vilket sammhang eller sammankomster jag än befinner mej i.
På jobbet, på skolan, med goda vänner..så tycks alltid hockeyämnet komma upp.
Jaaajaa, de är ju kul för dom som är intresserade.
Men för oss andra då?! ..som inte är så intresserade.
Visst, jag kan väl fråga hur matchen gick eller ibland slö se nån match hemma för att jag inte har nått bättre för mej.
Men längre än så sträcker jag mej inte. :-p
Jag läntar till i Maj när hockeyn slutar och det blir mer fotboll.
För fotbollen är roligare att titta på
:-)

Kommentarer
Postat av: signe

Jag vet precis vad du menar! Jag har tur som har en karl som inte spelar hockey själv.. men det är ändå hockey jämt! och det pratas om det ÖVERALLT.



Du ska ju vara glad att du gillar att se fotboll iaf, hur tror du det känns för mig som tycker att det är ÄNNU tråkigare..? Jag kan bli galen där i övergången, man tror att det äntligen är över men så börjar nåt annat skit.

Det är inte lätt.. :D

2009-01-06 @ 15:00:07
Postat av: Ann

http://www.isodieten.se/

Och angående detta inlägg säger jag bara "inga kommentarer" ;)

2009-01-06 @ 22:30:19
Postat av: Ann

http://www.isodieten.se/

Angående detta inlägg säger jag bara "inga kommentarer" ;)

2009-01-06 @ 22:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0