Valet och kvalet



Joanna från smålandsvillan var upp från Ume` i eftermiddag
för att titta på tomten vi bokat in oss på och prata lite med oss, peppa oss (mej)

Nu är det i princip upp till mej om det blir att bygga hus på hörntomten på MB eller inte.
Markus  tycker att vi ska bygga, så nu äre bara jag som ska bestämma mej
Detta är huset vi isf ska bygga, villa "kalmar" heter det. Nedervåningen är ca 95kvm,
men när man bygger till övervåningen så landar boytan på ca 155kvm.
Helt perfekt boyta egentligen.

Så vad väntar jag då på?
- Jo, det är ett stort steg att skaffa hus, och ännu större att bygga från grunden.
- Det äy mycket pengar vi pratar om
- Många timmar att få huset klart, eftersom vi ifs för ett deal så vi vill göra mycket själv.
- Många timmar att sen göra klart på tomten som man vill ha det (ifs overhört kul!)
- Men.....Tänk om de kommer ut ett finare hus, med finare läge på hemnet när vi bestämt oss?

Shit, nu ska jag ska surfa runt på lite inredningssidor för att för lite inspiration =)

Kommentarer
Postat av: maria

förstår att många tankar snurrar i huvet men jag tänkte radera en av dom, det där med att de kan komma en nytt finare hus på hemnet. den tanken är det bara att förtränga för det kommer ALLTID tt komma ut nåt nyare, finare hus där...så är de helt enkelt. men förhoppningsvis blir ni så nöjda me ert val att ni inte bryr er så hårt om det.

har nämligen pratat me husägare om det å alla säger de, att när man är nöjd me sitt så bryr man sig inte så hårt om alla andra fina hus som kommer ut. =)

lycka till me besultet!!

2009-06-04 @ 21:43:07
URL: http://nudlarochfil.blogg.se/
Postat av: signe

Men hallå. DO IT! :D jag är inte alls avundsjuk.. inte alls.

2009-06-04 @ 22:41:12
URL: http://theoholmgard.blogg.se/
Postat av: sara

bara att köra på! blir fett nice :-)

2009-06-05 @ 22:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0