Fnurr upp i skall`n min!?

Nr 1.
Igår fick jag ett jobberbjudande ang idag, onsdag..
Tyckte dock detta var konstigt eftersom jag redan skulle jobba onsdag.
Gick då in i min kalender på datan, där jag kan se vilka turer jag ska jobba...
Inser då att jag har tagit fel på dag, det var tydligen Torsdag jag skulle jobba.
Detta var ju inte bra, eftersom jag hade andra planer då...
Ringde till hon som ordnar vikarier och hippsvipps hade det ordnat sej ändå,
jag kunde byta min torsdag (som jag tydligen hade) till onsdagens pass (som jag trodde jag hade)
Tur det, och tur att de blir som det blev...
Annars hade jag ju kommit till jobbet imorrse fast jag int hade nått pass att jobba..lite drygt.

Nr 2.
Skulle iväg och plocka + färga ögonbrynen idag hos Marielle (gratis :-))
Klampade in där glad i hågen några minuter för tidigt.
Då säger hon:
"- tror du att det är idag du ska komma hit?"
"-jajemenn, är det inte så?" frågar jag..
"- nepp, det var igår du skull ha varit här och nu har jag inte så många tider kvar denna månad"

Suck. pust, stön. klant jag.

Men det ordnar sej iallfall, bokade om till imorron 14.15,
Blir nog bra det iaf eftersom jag och Nea skull ändå in till stan å
dejta Maria & Anna för att prata om opponeringen.

MEN, vadan då denna förvirring? Jag brukar inte vara så, jag är ju tjejjen med stenkoll (!??!)
Jag skyller på ålderna.
Fan.
Redan ålders demens? ,
Kan man skylla på att "man blir som man umgås"? (syftar på äldreomsorgsjobbet :-p)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0