Jobbar vidare

Idag vaknade jag okristeligt tidigt!
Igår hade vi kommit överrens (trodde jag)
om att vi skulle stiga upp vid kl 8.30 för att sen åka till tomten och jobba.
MEN Markus misstolkade mej tydligen och trodde vi skulle fara då.
Så när väckarn ringde var jag sååå trött,
men Markus steg upp å började dola på...
efter en stund tittade jag halvsovandes på klockan
och insåg att hon var just över halv åtta.
Fan. Försökte övertala han att lägga sej en stund till..
men han tyckte inte det var nån bra ide ´när han lix var uppe..
så jag fick, trött som ett as snällt kliva upp. Suck. På en ledig lördag å allt! :-p

Så nu när vi kommit hem efter en arbetsdag på tomten,
vi har hunnit med att fälla alla träden, samlat ihop allt ris i
en hög som vi ska bränna. "Kört upp"tomten med traktor,
pratat med grannar, fått frassesmat direktleverarat av M:s mamma
och jag hann hälsa på farfars en sväng.

NU blire inge mer ansträngande ikväll förr oss.
De blir lite planering av huset, en god sallad och mys i soffan.
That´s it.
Imorron blire buuuuurna på MB

Såhär ser det ut på tomten innan vi började idag:
 

Och såhär ser det ut nu:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0