Påkörd!

Jag har ontontont, så ont i vissa lägen
Idag när vi kom hem från skolan
så skulle jag och Maria skynda oss ner till Marielle
på Vila för att köpa massa billigt smink.
Vi kom cyklandes i trafikljusen vid pingstkyrkan
och svängde in på trottoaren mot balderskolan...
Just när vi kom cyklandes på utfarten vid kyrkan så kommer
en tant körandes och måste tvärbromsa för att inte köra på Maria som cyklade först,
sen så tittade hon efter Maria och bryr sej inte om att se till sin högra sida igen om hon har
nånmer som kommer därifrån (som man förväntar sej att en bilist ska göra)..
Nejnej, hon smyger vidare ut på vägen
och då var jag redan mitt framför hennes bil eftersom jag trodde såklart hon skulle
titta åt mitt håll igen innan hon körde vidare. Men nej!
Det slutade med att just som jag fick fram "men kärring jävvvvel"
medans jag försökte styra ut en bit i gatan för att undvika smällen
men hon körde rätt på mej så jag och cyklen flög ut i gatan och jag landade på cykelstyret
och arbågarna i marken och lyckades även bryta en tånagel(!?)
Inget av detta gjorde så fruktansvärt ont i början...

Folk som sett kom från alla håll och kanter och undrade hur det hade gått,
en kvinna gick dock åt att:
-"Man ska inte cykla på trottoarer, man ska leda cykeln, sen så ska man ha cykelhjälm"
Då kom en annan tant och försvarade mej med att:
- "det kan man visst göra, och dessutom cykelhjälm när man e så pass gammal som tjejjen är!?,
det finns ingen lag på det, sen ska jag säjja att under mina 63 år har jag aldrig haft nån cykelhjälm"
*tjaffstjaffs*

Tanten som kört på mej var dock mest bekymrad över hennes
nummerplåt som gått sönder och ville väl typ ha ersättning för den..
DÅ kom tanten till min räddning igen och menade att
-"vi ska väl vara glada att tjejjen inte gjort sej mer illa, hon kunde ju dött. Vad är det mot en nummerplåt!? du slog väl inte huvet?"
Jaja..efter lite tjaffs så bytte vi namn och nummer och skilldes åt...

Sen for jag och Maria vidare och gjorde våra ärenden, dock fick jag ondare och ondare i benet.
Ringde pappa som beordade mej att lägga benet i högläge.
Såhär fint ser mitt innerlår ut nu, snygg svullnad va?...och imorron lär jag ju ha en snygg färg på benet oxå..



Tanten som knappt frågat hur det gått ringde förövrigt för en stund sen
just för att höra hur jag mådde...Hon hade nog blitt rätt så chockad hon med.


Så vad säjjer ni, skulle ju vara intressant att veta vems "fel" det var...

*Var det mitt fel som cyklade på trottoaren, eller hennes fel som inte såg sej om när
hon skulle ut från parkeringen och ut i gatan?
Eller kanske bådas?

Kommentarer
Postat av: nea

Det är ALLTID kärringen i bilens fel!

2009-09-01 @ 21:34:29
Postat av: Veroniva

Kärringens fel. Hon ska titta åt båda hållen så att ingen kommer. Anmäl kvinnan!

2009-09-01 @ 21:44:04
Postat av: Em

Men var det lika pinsamt som utanfor bion?????

2009-09-02 @ 19:37:05
Postat av: Anonym

Det är nog bådas fel, man ska ju inte cykla på trottoaren, men som bilidst måste man ju se sig för. Tur att det inte gick sämre för dig.Läste detta från cykelfrämjandet.

VAD DU SJÄLV SKALL TÄNKA PÅ

- Att cykeln är ett fordon och den alltid skall vara försedd med minst en fungerande broms

- Att du har reflexer och ringklocka. Cyklar du i mörker skall du ha bra belysning framåt och ett fast rött ljus bakåt. Med andra ord du skall ha en "laglig"cykel

- Att du regelbundet underhåller din cykel, dock alltid minst en gång per år

- Att det finns trafikregler även för cyklister

- Att cykelhjälm kan förhindra allvarliga huvudskador.

2009-09-02 @ 22:36:16
Postat av: Amanda

Stackare, det kan inte ha varit skönt alls ! :S

2009-09-05 @ 18:37:11
Postat av: Hanna

Tur att det gick bra ändå. Jag tror att det är marias fel =) hihi, hon för med sig cykelotur

2009-09-06 @ 10:55:55
URL: http://rockansmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0