wiiiiooowiiiooo

Nästan varje gång jag är hemma och Markus jobbar
(även ibland när han inte jobbar)
så har jag en (o)vana att alltid springa ut på ballen
när jag hör *wiowiiiio* (brandis,polis,ambulans)är på intåg...
de passerar nämligen väldigt ofta rondellen utanför oss.
Bara för att jag vill se om det är räddningstjänsten som är på g
och därav vet jag ju att sambon är påväg ut på nått.
Efter ett tag går jag även in på nätet för att se vad de ryckte ut på för larm.

När vi båda är hemma så pikar han mej alltid att
jag ska springa och kolla när vi hör *wiiiowiiio*
bara för att han vet att jag är nyfiken...:-p

Ikväll när jag kom hem från bergsbyn och hade precis satt mej
framför datatan så hörde jag återigen *wiiowiiio*
Tänkte då inte på att jag fortfarande har ont i benet i vissa lägen 
och hade lite för brått ut på ballen, vilket resulterade i
en massa ont i benet, massa sväranden
åsså såg jag inte ens vad de var för räddningsfordon som körde förbi.

Hoppas iaf att gubben får det lungt på jobbet inatt
och att dom får sova hela natten.

Hmm...de ska nog jag med göra...
..eller kanske pilla med fotoalbum först =)

Mina tankar går speciellt till Signe och Nils ikväll.
Hoppas det går bra för er imorron på begravningen
Komma att tänka på er imorrn.



Kommentarer
Postat av: maria

har du inte lärt dig att höra skillnad på sirenerna?! jag hör direkt om de är en brandbil(jag=nööörd)...deras tut-tut låter helt annars än ambulans å polis. ha ha ha!! men de är sant! =)



vi ses ikväll, partyparty!

2009-09-05 @ 09:19:15
URL: http://nudlarochfil.blogg.se/
Postat av: Em

Ja, skulle kanske funka - ska traffa vik ocksa nan gang under dan me nvi kan ju höras. har bara engelska mobilen men jag kan ju ringa från mamma..

2009-09-05 @ 16:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0